ראש השנה: הווה עבר עתיד

הווה


ההערכת ה"יש" ברגע נתון דורשת מענה כנה על כמה שאלות הכרחיות:

  1. כמה כסף הרווחתי השנה - הכנסות מול הוצאות ובעיקר, האם יש לי + בחשבון.

  2. כמה לקוחות יש לי כרגע - האם יש מקום ללקוחות נוספים או שאולי בכלל לקחנו על עצמנו יותר עבודה ממה שתכננו

  3. האם הגדלתי את הרשת העסקית שלי - השגים לא תמיד נמדדים בכסף או הצלחה, יש משקל רב לדלתות שאנחנו פותחים לעצמנו המקדמות שיווק עצמי ולקוחות, אחת הדרכים להרחיב רשת עסקית היא  ע"י נטוורקינג. אחד המומלצים לדעתי הוא "נטוורקינג ויין"

  4. מה הן האיכות שיש לי שעוזרות לי לקיים את העסק שלי כמו שהוא - "השווצה" היא לא מילה אסורה ובטח לא גסה,  במיוחד אם בא לכם קצת לפרגן לעצמכם. מנו את האיכויות שלדעתכם הביאו את העסק לצמיחה עד היום. 

עבר 

בעבר הכוונה, למה אתם יכולים להשאיר מאחור שכבר לא מקדם אותכם: תגובות אופייניות,תפיסות עולם מיושנות ואסטרטגיות שאתם משתמשים בהם מבלי לראות תוצאות
הנה כמה טיפים:

  1. רשימה של אסטרטגיות שיווקיות - למשל, אם אתם מרגישים שאתם לא סוגרים מספיק עסקאות, שאלו את עצמכם, מה הדרך שאתם נותנים הצעת מחיר (בע"פ מייד כששואלים אותכם בטלפון, כעבור יומיים במסמך ארוך ומיגע?, רק אחרי פגישה פרונטלית?), יתכן ואתם אוהבים לתת הצעת מחיר רק אחרי פגישה פרונטלית למשל, אבל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם חיים בקצב הרבה יותר מהיר וולא יחכו לפגישה אלא יתקדמו לנותן השירות הבא.

  2. תגובה ותוצאה - הדרך שבה אנחנו מגיבים לסיטואציות יוצרת אפקט מתמשך על עצמו ועל הלקוחות שלנו. למשל אם אנחנו נוטים  ליחס לחוסר ההצלחות שלכם גורם חיצוני, אתם בעצם חיים בתחושה שהאחריות לא עליכם ואין לכם מה לשפר בסיטואציה. אם היחוס הוא פנימי ואתם רואים בסיטואציה משהו שקשור בכם, במצב מאוזן, יהיה לכם הרבה יותר קל לקחת אחריות, ללמוד מהטעויות שלכם ולשפר..

       ממליצה לקרוא קצת על תיאוריית היחוס של רוטר
   3. תפיסות עולם שגויות - הנה כמה כאלה שאפשר לנסות לבחון:

  • הלקוח תמיד צודק

  • חברים לא צריכים לתת תמורה על השירותים שלי - כי הם חברים

  • אם לקוח אומר לנו שהמחיר שלנו "ממש יקר" צריך לעשות הנחה אחרת הוא ילך

  • אני בחיים לא אקבל את הפרויקט הזה

  • לא נעים לי ….- באופן כללי אם המשפטים שלכם מתחילים בלא נעים לי, ממליצה לכם לעקוב אחרי רונית כפיר בעמוד "נעים מאוד"

עתיד

אחרי שלמדתם לעמוד על האיכות שלכם ורשמתם לעצמכם נקודות לשימור ושיפור אתם יכולים להתפנות לתכנן את השנה הקרובה. 
                                               
 

 
הנה שני עזרים לבניה ומעקב אחרי החזון שלכם לשנה החדשה:
 הדיגיטלי: Vision Maps - רשימות, תרשימי זרימה וקולאז'ים שמרכזים עבורנו את המטרות שלנו. יש המון תוכנות און לייניות ליצור אותם, אחת הטובות היא
Miro 
הלא דיגיטלי:- BuJo /  Bullet Journal - שיטה לניהול זמן, מטרות ומשימות בתוך מחברת. את השיטה פיתח מעצב המוצר Ryder Carroll, ובלינק הזה הוא מסביר איך להתחיל לכתוב יומן כזה: https://bulletjournal.com/pages/learn.
בנוסף, הנה עקרונות מרכזיים כפי שריכזה מעיין אלכסנדר (יועצת, מנהלת פרויקטים ומרצה בנושאי אינטרנט, טכנולוגיה ושינוי חברתי)   באתר שלה:    nekudott.com
עקרונות מרכזיים:
  •  מחברת ועט - יש מחברות מעוצבות שמיועדות לזה אבל האמת שאפשר לנהל את היומן הזה בכל מחברת שתרצו.

  • מפתח - אינדקס של בולטים ויזואלים שונים ביומן

  • תוכן עניינים -  עוזר לנוע ביתר קלות בין ניסיון העבר הווה עתיד

  • יצירת רשימות ועריכתן - תכנון, יומן חודשי / יומי

  • יצירת אוספים - ספרים, מאמרים, מקומות, סיכומי פגישה

  • תיעוד ועריכה תכופים

  • העברת המשימות לא הושלמו

שאלה קטנה לפני: האם שמתם לב לתופעה שהרבה פעמים מה שמבקשים באמת מתגשם?

עוד המלצה לסיום,  אם לא הספקתם לכתוב ברכה ובא לכם משהו קצת יותר דיגיטלי,

לחצו על הברכה למטה ותגיעו לאתר בו תוכלו לעצב בקלות ברכות וגם להדפיס אותם גם בחינם

שנה טובה 2019.JPG

Officing- הילה רעות - hilareut@officing.co.il - 054-4993612