top of page

טלמרקטינג וטלמיטינג - DIY

טלמרקטינג - המכירתי והותיק ביותר.

בטלמרקטינג מתבצעת פניה טלפונית ישירה ללקוחות הקצה במטרה למכור מוצר ו/או שרות.

 

טלמיטינג - מכירתי 'קל' עם ראייה לטווח הארוך ולא בהכרת ללקוחות קצה.

אחד התחומים השיווקים המבוקשים ביותר כיום.

בטלמיטינג מתבצעות פנייה טלפונית ללקוחות פוטנציאלים ובעליי עניין, במטרה לקבוע פגישת היכרות והצגת שרות ו/או מוצר, בתקווה לייצר שיתוף פעולה או מכירה.

 

1- רשימת לידים מפורטת ואיכותית:
הרשימה צריכה לכלול:

  • השם הכי קרוב ללקוח הקצה או את לקוח הקצה עצמו

  • טלפון ו/או מייל אם יש 

  • כל פרט נוסף שיעזור לכם. 

דוגמא: דני לוי - אדריכל - הבעלים של "אדריכליס" - טלפון - מייל - ליד שהגיע מליאורה. לא להתקשר לפני 10:00 כי הוא לא נחמד בבוקר.
את הרשימה אפשר לייצר מתוך:

  •  כרטיסי ביקור או טלפונים ששמרתם על נייר מקומט בכיס ובארנק. 

  • חיפוש וליקוט באינטרנט 

  • קניית רשימות מחברות שעוסקות בכריית לידים.

 
2- מערכת ממוחשבת לניהול הלידים והשיחות :
זו יכולה ליהיות טבלאת  אקסל, מערכת CRM או כל כלי אחר שיעזור לכם לתעד את הלידים, השיחות ותאריכי הפולואפ.
אלה הרובריקות ההכרחיות, לא משנה באיזה אופציה תבחרו:
שם - טלפון / מייל - תאריך שיחה אחרונה - תאריך פולואפ - תפקיד - חברה - הערות
כל השאר זה אופציה.
 

3- תסריט שיחה קצר וקולע הכולל:
 הצגה עצמית, הסבר הפניה והשגת מטרת השיחה או קביעת פולואפ.
לדגומה:
היי מדברת הילה, אני מעצבת אתרים בוורדפרס ורציתי לעניין אותך ב…
היי מדברת הילה, אני מוכרת קפקייקס ממותגים, רציתי לעניין אותך בשיתוף פעולה..
 

4- תיעוד השיחה במערכת שבחרתם
5- קביעת פגישה או תאריך להמשך מעקב.

 


 
 



 
 

 

כולנו מוצפים בתכנים שמשווקים לנו, ברשתות החברתיות, בטלויזיה, בשלטי חוצות ובטלפון.
לרובנו אין זמן להכיל בכלל את שטף המידע שמגיע אלינו ולא מעט מאיתנו, נמצאים במצב הדיפה מתמיד כדי ליצר עבור עצמנו סביבה נקייה ממשווקים ובכל זאת, מידיי פעם ובעיקר כשאנחנו צריכים משהו, אנחנו נמצאים במצב קליטה מוגבר ומחפשים פתרון. זאת הסיבה שהרשימות צריכות ליהיות מדויקות, ככל שתדייקו את קהל היעד שלכם, תגיעו לאנשים הנכונים שלא יתנגדו למה שתציעו.
לדוגמה: מי שבונה עכשיו בית, סביר שיחפש בשלב מסויים שירות אדריכלי, פתרונות הצללה, שירות גינון, הובלה וכו'.
 

 

 

אנשים שמתקשרים אליהם ישירות לא תמיד אוהבים את זה ויש הרבה מאוד חשדנות בתחומי הטלמיטינג / מרקטינג. החוכמה היא לדעת להתמודדת עם ההתנגדויות שצפות ולא להיבהל.
 
הנה כמה התנגדויות קלאסיות ודרכים להתמודד איתן   :

  1. החשדנים - מאיפה יש לכם את המספר שלי?
    אם אין לכם תשובה מתוחכת על תתפתלו, תגידו את האמת. תמיד אפשר להוסיף: "אם השיחה הזאת גורמת לך להרגיש לא נח, אני מסירה אותך מייד מהרשימה שלי ולא אתקשר יותר.. אני לא אוהבת להציק".

  2. המתחמקים - אני לא יכולה לדבר עכשיו - בסדר גמור מתי תרצי שאתקשר שוב? / אין בעיה, אני שולחת לך מייל ונדבר בהזדמנות אחרת

  3. המכחישים - זה לא רלבנטי לי - זה לא רלבנטי לך כי יש לך כבר אדריכל או שבעוד חודש זה יהיה יותר רלבנטי ?

  4. המשליכים - דברי עם המזכירה שלי - אין בעיה, מה המספר?

  5. המוצפים - אני לא רוצה שתשלחי לי מיילים, התיבה שלי עמוסה בהצעות - האם הודעת וואטסאפ תיהיה אפקטיבית לך יותר?

  6. הכעוסים - כן, אלו שצועקים עליכם או מנתקים לכם - הסירו אותם מהרשימה, אין טעם לעבוד באוירה כזאת ואין צורך להטריד אף אחד. 

 
סוד ההצלחה

ולסיום, סוד הקסם הוא לא הרשימה וגם לא החיוך היפה שלכם.
הסוד הוא התמדה, קשב וביצוע הפולואפים.

 

אז מה צריך כדי להתחיל?

אז איך עושים את זה נכון?

טלמיטינג / מרקטינג עושים בחיוך או לא עושים בכלל!

דברו עם חיוך על הפנים. חיוך ניתן לשמוע וזה הופך את השיחה לנעימה יותר.
אם אין לכם חיוך היום, דחו את השיחות למועד מתאים יותר עבורכם.

איך להתמודד עם התנגדויות?

אלו היסודות וזה אפשרי לגמרי לעשות את זה עבור עצמכם, אבל אם אתם מתקשים בזה,

קחו בחשבון שאתם ממש לא היחידם וזה ממש בסדר.
אנחנו כאן כדי להדריך אותכם.

bottom of page